سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شاهان، حاکم بر مردم اند و دانشمندان، حاکم بر شاهان . [امام صادق علیه السلام]

مذهبی سیاسی اجتماعی فرهنگی

Powerd by: Parsiblog ® team.
مرده بادمخالف من...........(یکشنبه 87 اسفند 18 ساعت 4:7 عصر )

زنده باد مخالف من(یاددارید..؟)

استقبال 10 تشکل دانشجویی شیراز از خاتمی با 15 سؤال:

نمادی از آسمان بدون خورشید که صدای مخالف را تحمل نمی‌کند

سفرهای تبلیغاتی خاتمی در حالی زودتر از موعد تبلیغات انتخاباتی از شیراز آغاز شده است که دانشجویان 10 تشکل دانشجویی این دانشگاه با یک بیانیه 15 بندی به استقبال وی رفتند و سؤالاتی را درخصوص عملکرد اصلاح‌طلبان در دوران حاکمیت 8 ساله‌اشان مطرح کردند.

به گزارش رجانیوز، در این بیانیه خطاب به خاتمی آمده است:

اینک با گذشت 12 سال از انتخابات دوم خرداد 76 و تجربه 8 ساله ملت ایران در پیاده سازی بنیان‌های تساهل و تسامح، التقاط جامعه مدنی، جریان‌سازی گفتگوی تمدن‌ها، حاکمیت دوگانه و چندین مفهوم و جریان ملتقط از این دست؛ با اعلام سفر جنابعالی به شهر شیراز؛ شاید فرصت مناسبی برای ابراز پرسشهای نسل سوم انقلاب و دانشجویان پرسشگر از فردی که معتقد است: «دانشگاه بدون پرسش مانند آسمان بدون خورشید است» باشد. اما آنچه تاکنون از شما شاهد بودیم، تنها نمادی از آسمان بدون خورشیدی است که صدای هیچ مخالفی را تحمل نمی‌کند.

اصرار جنابعالی بر حضور در جلسات گلچین شده و دور از منتقدین، برخلاف شعارهایی نظیر تحمل مخالف، زنده باد مخالف من و آزادی بیان می‌باشد. آقای خاتمی، اینک با گذشت از دوران پرتلاطمی که نظام اسلامی در دوران بی‌برنامگی 8 ساله زعامت جریان اصلاح‌طلب (به‌گفته مکرر خود و دیگر همفکرانتان را پشت سر گذاشت، فرصت خوبی برای بازخوانی و پرسش‌گری از جنابعالی در جمع فرهیختگان و دانشجویان می‌باشد. امیدواریم با سعه صدر و به‌دور از هر گونه تعصب، ناراحتی و در کمال صبر و حوصله پاسخ مناسبی برای سؤالات ما داشته باشید و امیدواریم این پاسخگویی، همچون پاسخگویی شما و دولتمردانتان در سال‌های گذشته، (سال پاسخگویی) نباشد.

1- آقای خاتمی به عنوان اولین سؤال، آیا جنابعالی در راستای شعارهایتان همچون آزادی بیان واحترام به حقوق مخالف، حاضر هستید در یک دیدار واقعاً دانشجویی به منتقدان و مخالفانتان تریبون بدهید و پاسخگوی عملکرد 8 ساله‌اتان باشید؟

2-آقای خاتمی، شما چه پاسخی برای اقدام زشتتان در دست دادن با زنان اجنبی ایتالیا دارید؟ آیا این اقدامات در شأن لباس روحانیت ویادگار رسول الله می‌باشد؟ چرا شما سعی دارید با کمک افراد معلوم‌الحال به تطهیر این اقدام زشت وننگین بپردازید؟

3- آقای خاتمی، شما در سخنان خود در اواخر دوران ریاست جمهوری و همچنین بعد از اتمام دوران زعامت خود، بارها و بارها اعلام داشتید که دولت اصلاحات فاقد برنامه مشخص و مدون بود و اصلاً برای اداره کشور برنامه ای نداشتیم؛ از طرف دیگر جنابعالی وهمفکرانتان از هر تریبونی به تخریب دولت نهم و بی‌برنامه بودن دولت اشاره داشته‌اید. چه رابطه‌ای بین شعارهای پرطمطراق زمان ریاست جمهوری و اذعان به بی‌برنامگی و ضعف در دوران بعد از آن وجود دارد؟

4- اینکه شما بعد از 12 سال هنوز به تعریف درستی از اصلاحات نرسیده‌اید، همچنین عملکرد مناسب مردم آگاه ایران اسلامی را پس از رونمایی پشت پرده های اصلاحات دیده و درک نموده‌اید، و از طرفی باز هم با همان شعار اصلاحات سرکار آمده‌اید، این همه نشان‌دهنده غیراساسی بودن تئوری‌های اصلاحات برای اداره‌ی مملکت و دستاویز قرار دادن این شعارها برای همراه نمودن افکار عمومی نیست؟

5- شخصی که ادعا می‌کرد اختیارات قانونی ندارد، کمبود اختیار دارد و... و از طرف دیگر از سوی همفکرانش به "تدارکاتچی" و امثالهم متهم می‌شد، اینک چه تغییری در اختیارات وجایگاه ریاست جمهوری دیده که قصد به صحنه آمدن دارد؟ آیا این تنها فشار اطرافیان تندرویی نیست که اینک طعم تلخ خروج از حاکمیت را چشیده‌اند و قصد دارند از شما به عنوان یک تدارکاتچی سکوی پرش بسازند؟

6- آقای خاتمی، آیا تأسیس بنیاد باران وبرآورد حقوق مادام‌العمر برای یاران واعوان سابقتان در جهت عدالت اجتماعی مورد نظر شما می‌باشد؟

7- شما در دوران دولت فعلی ناچاراً مرتب از "خط امام" و "تحریف ارزش‌ها" دم می‌زنید. اما آیا سکوت شما در برابر ارزش‌های یکی از تئوریسین‌های اصلاحات "اکبر گنجی" که صریحاً اقرار داشت اندیشه‌های امام راحل را به موزه تاریخ پیوسته است، بی‌تفاوتی تلقی نمی‌کنید؟ ملاک خط امامی بودن چیست و آیا این ملاک در دوران شما و دوران حاضر تغییری کرده است؟ راستی وصیت امام راحل را امیدوارم فراموش نکرده باشید: «من چه میان شما باشم یا نباشم، توصیه می کنم نگذارید انقلاب به دست نامحرمان ونا اهلان بیفتد.» آیا حضور اعضای خائن نهضت آزادی در جلسات سیاسی شما مصداق تحریف خط امام نیست؟

8- آقای خاتمی، آیا نگارش نامه دستگاه دیپلماسی دولت شما در سال 2003 به امریکا که از سوی دستگاه دیپلماسی و امنیتی امریکا تأیید شد را مشاهده کرده‌اید؟ نامه ننگینی که طی آن دولت شما از امریکا خواهش کرده بود (بخوانید التماس) تا در قبال خلع سلاح حزب‌الله لبنان، روشن‌تر شدن پرونده هسته‌ای و...، ایران را از لیست کشورهای محور شرارت خارج نمایند؟ آیا این جمله امام را به خاطر دارید که «نکته‌ی مهمی که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم، این است که دشمنان ما و جهان‌خواران تا کی و تا کجا ما را تحمل می‌کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند؟ به یقین، آنان مرزی جز عدول از همه‌ی هویت‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی‌امان نمی‌شناسند، به گفته قرآن کریم هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمی‌دارند مگر این که شما را از دینتان برگردانند.». آیا نامه شما غیر از ذلت و ننگی ارمغانی برای فرزندان خمینی کبیر داشت؟

9- در حالی رسانه‌های مخالف دولت بر شایعاتی همچون اخراج و بازنشستگی اساتید تاکید دارند که در دوران شما بیش از 200 تن از اساتید مذهبی دانشگاههای کشور از جمله بسیاری اساتید دانشگاه تهران به ناحق اخراج شدند (به نقل از مصاحبه صادق زیباکلام) اساتیدی همچون دکتر نجفی، فتح‌الهی، نامدار و... آیا شما فراموش کرده‌اید در عرض 3 ماه بیش از 30 هزار نفر از مدیران اجرایی کشور به جرم عدم همراهی با ستادهای شما برکنار شدند و دولت شما حتی به آبدارچی و خادم مسجد نیز رحم نکرد؟

10- آقای خاتمی، افرادی که اکنون به اجبار پشت سر شما جمع شده‌اند، همان‌هایی هستند که خواستار تعلیق کلیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اسلامی بودند. همانها بودند که تحصن بچه‌گانه مجلس ششم را به خاطر دوری از قدرت برگزار کردند ومقام معظم رهبری این تحصن را حرام شرعی اعلام کردند. همان‌هایی که به گفته ابطحی تنها بر اساس منافع و شرایط از کاندیداتوری کسی حمایت می‌کنند. همان‌هایی که به گفته خودشان می‌خواستند جام زهر را به رهبرانقلاب بنوشانند. چرا نسبت به این افراد هیچ موضعی نمی‌گیرید؟

12- شما این روزها به شدت به فکر دیدار با مراجع هستید و همفکرانتان، مخالفان شما را به مخالفت با مراجع متهم می‌کنند. آیا شما فراموش کرده‌اید در اعتراض به عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد شما تحصن 12 هزار طلبه در قم برگزار شد وشما هیچ اقدام مناسبی برای رفع دغدغه‌های مراجع انجام ندادید. مراجعی که به گفته آقای کروبی دغدغه‌های بسیاری از عملکرد دولتمردان شما داشتند. آیا شما در مقابل توهین‌های اطرافیانتان به مراجع تقلید، مسئله تقلید و ولایت فقیه موضعی گرفتید (هاشم آغاجری)؟ آیا مراجع از دید شما واطرافیانتان تنها محدود به یک الی دو مرجع خاص می‌شود؟

13-ما قصد داریم تعریف جامع، علمی وعملی شما را از "تحمل مخالف" بدانیم. آیا شعار «هرکس پیام دوم خرداد را درک نکرده است، باید کنار برود» را می توان در چارچوب این شعار دانست؟ آیا سخن برادرتان در مشهد مقدس در تبلیغات دوره هشتم انتخابات که گفته بود: «هرکس که با اصلاحات نیست، نابود شود» را نشانه تحمل مخالف می دانید؟

14- آقای خاتمی، مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان دولت نهم، یکی از برکات دولت را جلوگیری از نفوذ تفکرات سکولاریسم در بدنه قوه مجریه دانستند. نظر شما در این مورد چیست؟ موضع دولت شما در قبال نفوذ تفکر سکولاریستی (در قالب‌های سفارشی مختلف) چگونه بوده است؟ لطفاً این همه دم از تحریف خط امام و تحریف در مسیر ارزش‌های انقلاب نزنید.(با توجه به مطلب صفحه 409 کتاب مبانی نظری توسعه چهارم که توسط دولت شما نگارش شده بود، با این بیان که "تمایز 2 نهاد دینی و سیاسی باید از هم بازشناخته شود")

15- چندی پیش شاهد به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان فلسطینی بودیم، سکوت تعجب برانگیز شما و اطرافیانتان و گاه طرفداری از ر‍‍ژیم غاصب صهیونیستی (طیف علامه دفتر تحکیم وحدت) بسیار جای تأمل داشت. همانطور که در صفحه 329 کتاب مبانی توسعه چهارم دولت شما نوشته شده است: «تحقق خلافت شما بدون قدرت و بسیج توده های مستضعف یا نیروهای صرفا فضیلت خواه و نابهنگام سنتی و بدون کشف توان لازم ممکن نیست.» آیا در جامعه آزاد و مدنی شما جایی برای مجاهدین و مستضعفین وجود ندارد؟ جایگاه تمدن مظلوم و مسلمان فلسطین در گفتگوی تمدن های شما کجاست؟ آیا قرار است جامعه ای از مرفهین سیاس و مستضعفین مورد بی لطفی، به لب زنجیر و به زبان قفل زده، ایجاد نمایید؟ همان مستضعفینی که قرآن وارثان زمین خوانده است و پیامبر و ائمه آنها را یاوران مهدی موعود شمرده, (که البته اطرافیان شما فرموده‌اند باید به جایی برسیم که بتوانیم امام زمان(عج) را هم در برابر عموم استیضاح کنیم!) و امام خمینی(ره)، ایشان را صاحبان انقلاب اسلامی؟!

جناب آقای خاتمی! لطفاً به سؤالات ما دانشجویان انقلابی پاسخگو باشید...

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشگاه شیراز، ستاد یادواره شهدای دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، ستاد یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، تشکل وصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، بسیج دانشجویی آموزشکده فنی شهید باهنر، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز، 10 تشکل دانشجویی هستند که این بیانیه را امضا کرده‌اند.



  • کلمات کلیدی :
  • » حمیدرضا
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های وبلاگ
    حاج منصور ارضی: طرح تعطیلات عید فطر همراه شدن با وهابیون است
    بمب گذاری در حرم امام رضا (ع) سالگرد
    تصاویر اهانت گران به امام حسین(ع)
    سخن عشق
    یاابالمهدی
    این چهارنفر..................
    نماز عید نوروز
    آداب نوروز
    آبروریزی احمدی نژاد!!!!!!
    صادق آل محمد
    حسرت فرشتگان
    رسول مهربانی
    اسرائیل واقعی
    کاروانهای عروسی متخلف مجازات میشوند
    مرده بادمخالف من...........
    [همه عناوین(45)]